Campania de binefacere „Masa Bucuriei” la a XV-a ediție
Misiunea Socială „Diaconia” a lansat cea de-a XV-a ediție a campaniei „Masa Bucuriei”. Acțiunea are drept scop sensibilizarea societății față de situația oamenilor nevoiași. Beneficiarii campaniei sunt, în special, bătrânii singuri, care din cauza sărăciei, cu greu, își permit o masă caldă.

„Masa Bucuriei, fiind cea mai longevivă campanie de solidaritate socială desfășurată în Republica Moldova, a sprijinit mii de persoane aflate în dificultate. În toți acești ani, sute de tineri s-au implicat activ și au asigurat desfășurarea cu succes a acestei inițiative nobile, fie prin voluntariat sau donații de produse. Uniunea Europeană susține campania „Masa Bucuriei” pentru al treilea an consecutiv deoarece credem cu tărie că doar prin eforturi comune și mobilizare, a donatorilor, antreprenorilor, tinerilor, putem oferi șanse reale la o viață mai bună în comunitate”, a punctat Jānis Mažeiks, Ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova.
Toate resursele acumulate în campanie vor fi distribuite oamenilor nevoiași pe parcursul anului sub formă de pachete alimentare sau prânzuri calde prin intermediul cantinelor sociale. Diaconia recomandă în campanie donația de produse alimentare neperisabile și cu termen de valabilitate mai mare: crupe, ulei, paste, zahăr, sare, conserve. Activitățile din cadrul campaniei sunt realizate de voluntari din toată țara, atât în procesul de colectare a donațiilor, cât și în sortarea și distribuția acestora.
„Această solidarizare colectivă ne oferă posibilitatea de a avea un răspuns la provocările sociale, pentru că binele e mai răsunător și cu impact când e trăit în comun. De-a lungul celor 15 ediții, „Masa Bucuriei” a devenit o platformă de exersare și manifestare a solidarității pentru mii de tineri, iar astăzi lansăm o nouă invitație cu oportunități de implicare”, a menționat în cadrul emisiunii „Zi de Zi” de la Radio Moldova, Igor Belei, director executiv Misiunea Socială „Diaconia”.
Tradițional, campania „Masa Bucuriei” culminează cu o colectă națională de produse alimentare în sâmbăta Floriilor. În acest an, evenimentul va fi organizat la 27 aprilie în Chișinău și în alte circa 20 de localități. Sloganul campaniei este „Donația ta poate umple farfuria unui flămând!”.
Autor: Daniela Gherman