Tofilat: CFM are nevoie de 1000 de vagoane noi pentru a putea transporta cereale
Calea Ferată din Moldova (CFM) are nevoie de 1000 de vagoane cerealiere noi pentru a putea transporta marfă în continuare, a declarat într-o conferință de presă, directorul întreprinderii, Oleg Tofilat. Potrivit lui, în anul 2022 au fost transportate cu aproximativ 84% mai multe mărfuri decât în 2021.

Calea Ferată a Moldovei a inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane de euro, a menționat directorul întreprinderii, Oleg Tofilat. Potrivit lui, la aproximativ 700 de vagoane cerealiere le va expira termenul de exploatare în anul 2024.
„Noi avem astăzi circa 780 de vagoane, dintre care toate ies din termenul de exploatare în 2025, dar cam 700 expiră în 2024. Dacă nu întreprindem măsuri, este posibil să nu avem cu ce exporta producția cerealieră, ceea ce prezintă un risc pentru întreaga economie națională. Avem nevoie de până la 1000 de vagoane cerealiere. Ne-am propus ca creditul dat, oferit de Guvernul Poloniei pentru Moldova, un credit mai vechi de prin 2015, să accedem la fonduri de la 40 de milioane și mai sus pentru a procura vagoane care vor fi produse în Polonia și operate în Moldova”, a declarat șeful CFM.
Oleg Tofilat a mai precizat că în 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de peste 1200 de milioane tone per kilometru, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 miliarde de lei, dublu față de anul 2021.