Jurnaliștii „Teleradio Moldova”, în vizită de studiu în Germania
Cea mai populară platformă pentru tineri și adolescenți din Germania a organizat o instruire în Mainz la care a participat Maria Cojocaru, producătoare în Redacția Documentare, Investigație și Co-producție din cadrul IP Compania „Teleradio Moldova”.

„Vizita de studiu la Mainz, în cadrul platformei pentru tineri a reprezentat o oportunitate de a deprinde bune practici de comunicare cu publicul tânăr și de promovare a conținutului jurnalistic pe platformele de social media. Colegii noștri din Germania oferă un exemplu pozitiv despre cum promovarea conținutului exclusiv online poate fi o modalitate de comunicare de succes cu publicul tânăr. Totodată, am avut ocazia de a împărtăși experiența Companiei noastre în comunicarea cu publicul tânăr cu jurnaliștii specializați în producerea formatelor pentru tineri din țări precum Albania, Kosovo, Letonia sau Elveția”, a povestit Maria Cojocaru.
Trainingul s-a desfășurat la sediul platformei FUNK din Mainz, Germania. Platforma este finanțată din bugetul de stat și primește anual 45 milioane de Euro. Este prima din Germania care creează conținut pentru tineri cu vârsta cuprinsă între 14-29 ani. În toți acești ani, platforma a reușit să dezvolte cu succes peste 60 de formate pentru tineri, de la podcasturi, la filme documentare, toate fiind adaptate în exclusivitate pentru platforme de social media (Instagram, Facebook, Youtube, TikTok și Snapchat). Pe parcursul activității sale, platforma a reușit să adune o audiență de 36% formată din tineri.

Instruirea a fost organizată, în perioada 23-24 ianuarie 2023, în parteneriat cu EBU, European Broadcasting Union, a cărei membră este și Compania „Teleradio Moldova”.
Vizita a constat dintr-un workshop organizat de platforma pentru tineret, în cadrul căruia participanta din partea „Teleradio Moldova”, Maria Cojocaru și reprezentanții instituțiilor media membre EBU din alte 8 țări, au creat idei de conținut digital destinate tinerilor și adaptate pentru diversitatea platformelor de social media.
Mai multe despre practicile de comunicare cu publicul tânăr și de promovare a conținutului jurnalistic pe platformele de social media aflați din interviul cu Philipp Schild, co-fondator al platformei și director de programe, realizat de Maria Cojocaru.